2013-02-24

På lördag åkte jag med Tilde till Störsvik. Det fanns en väg över golfbanan som blivit plogad och som såg relativt framkomlig ut. Sakta men säkert grävde Pandan sej framåt och problem uppstod först då jag skulle vända bilen
Min lilla snöspade visade sej igen nödvändig  och då jag äntligen hade nosen åt rätt håll tog jag på snöskorna och så begav vi oss till skogs


söket tog 2timmar 20 minuter och var heltäckande! Sedan kom upptaget och 7 minuter senare kommer haren rakt på mej med Tilde hack i helarna. Drevet fortsatte ännu 1 timme och  då tapptarbetet inte bar frukt kom Tilde till mej och vi åkte hem.jag var riktigt nöjd med Tildes arbete.

På söndag åkte vi till Stubbans där Bigge varit dagen innan utan att få ett drev till stånd. Alldeles ofattbart ansåg Göran det vara så mycket harspår som där fanns. Men nåt lurt måste det ha varit med väderleken för trots ivrigt sök lyckades Bigge inte.
Det var ett otroligt vackert väder, temperaturen var -10 grader och förvånansvärt var att det var så dåligt med färska spår där långt inne i skogen!
Tilde lyckades få ett drev men tapptet blev ouppklarat och då det var på ´olovliga`marker tog Göran henne tillbaka där Stefan dykt upp och tänt en brasa
det var inte så lätt att få fjuts på brasan utan tände men rykte gjorde det istället bra

då jag kom tillbaka efter att ha gått med Tilde på spårjakt hade brasan brunnit riktigt bra och min korv blev väl grillad



Inga kommentarer: