2013-01-13

Det blev en fin dag i Tenala!
På morgonen visade termometern -15 grader, men då yr.no hade lovat att det skulle bli mildare på dagen startade vi med bara Tilde i bilen kl 7.45 till Trollshovda.
Bigge får ännu vänta på tjockare hud mellan benen så han fick stanna som sällskap åt Ines.
Ines satt förväntansfull i tamburen då hon såg vad som var på gång men då jag berättade för henne att hon får stanna hemma gick hon och lade sej.

Systrarna Bella och Tilde visade god jaktiver och kan inte beskyllas för att inte söka efter hare men då vi under hela dagen inte såg ett enda färskt harspår satt det hårt åt.
Så fast hundarna jobbade energiskt på blev det inte mer än ett kort drev för Bella. Förvånansvärt oberörda av varandra var de och stötte bara tillfälligt på varandra för att sedan fortsätta med  sitt eget race.

Och jag passade på att att fota Bella så fort jag hade en chans och jag var mycket glad över det jag såg :)


Här har husse lite koll på tassarna






Bella är ganska mycket grovare än Tilde och lite högre




Till sist en bild av dagen passkarlar och hundar




Det var fina harmarker vi var bjudna till och skall åka dit på nytt och hoppas att hararna då ska vara lite lättare att få ut ur sina gömmor.


Inga kommentarer: