2013-11-17

Så är vi tillbaka i vardagslunken! Med ´bara` Ines, Tilde och Bigge i huset.
Visst knep det i hjärtat att se Vista åka iväg men då man känner att hon flyttade till ett bra hem lättade knipet.




Vista ska heta Nelli hos Tuija och Jan-Erik Nyman i Malax. Där ska hon samsas med jämthundarna de har från förut. Resan gick bra och följande morgon ringde Tuija och berättade att Nelli sovit gott hela natten utan ett enda knyst.
Samma kväll Vista åkt iväg tog jag mej ett långt, varmt bad och då jag låg där och njöt kände jag att det luktade illa i badrummet. Min första tanke var att golvbrunnen kanske torkat men då jag såg mej omkring hittade jag Vistas hälsning :) under badkaret.

Få se om det blev det sista spåret i huset av  vår V-kull.
På söndag morgon åkte Göran på älgjakt till Tenala och jag ner till Stubbans med Ines och Tilde medan Bigge fick stanna hemma. jag hörde ända ut till garaget hur illtyckt han var över att bli så illa behandlad.

Ines fick ta första passet. Jag tog fast henne efter 2 timmar och kollade senare att hon sprungit 6 km. Inte så långt men då de var i skogsterräng var det mycket bra träning för benet. Inkommande torsdag har vi tid hos fysioterapeut på Viks djursjukhus och får då höra hur vi skall fortsätta med rehabiliteringen.

Sedan klädde jag Back on Track-rocken på henne och satte henne i bilen och Tilde fick komma ut. Tilde hade ett bra sök på 50 minuter innan hon fick upp en hare som hon drev ytterligare 50 minuter. Det blåste hårt och jag kunde höra henne bara då hon var riktigt nära men jag ringde till hennes gps med jämna mellanrum för att lyssna på drevet.

Inga kommentarer: