2013-09-07

På kvällen åkte Göran till Hailuoto för att jaga tillsammans med bla Kari Laakso som äger Riku. Tilde och Bigge får nu jaga där över helgen.
Det blir lite av en test att ska Tilde starta på jaktprov om en månad då jag åker dit för en hel vecka tillsammans med Beagle-damerna.

Så Ines och jag är hemma på mammaledighet ;)

Valparna har gått upp i vikt, visserligen ganska ojämt då den lilla tiken som vägde 230 g vid födseln i morse samlat på sej 55g  och hanen som vägde mest 340g, redan fått nästan 100g till. Men det går stadigt uppåt och då allt annat verkar vara bra så bestämde jag mej för att begrava ´änglavalpen` under rosenbusken.

Jag gjorde det först nu då jag börjar vara övertygad om att vi inte råkat ut för fenomenet att hela valpkullen dör, vilket hänt på sistone så pass ofta att Evira beslutat undersöka vad det rör sej om.
Så mycket undersökte jag valpen själv att jag såg att den inte hade spaltgom.

Ines flåsar mycket periodvis och då tempen är normal, hon äter, dricker och sköter sina valpar så är allt bra.


 här ligger familjen i reservlådan medan jag byter rent i valplådan



Inga kommentarer: