2013-09-05

10.30 föddes ännu en sjätte valp, ännu en liten tik. Allt var frid och fröjd i flera timmar och då jag tog mej en titt på valparna såg jag att hanen med mycket vitt låg med munnen öppen. Jag tog den i hmina händer och kollade den noggrant och allt verkade vara ok utom munnen som var på vid gavel. Så jag lade den vid en spene och gick bort. Nästa gång ja kollade upp valparna låg ben vita ett stycke från de andra och Ines puffade på den men den var död.
Jag ringde ännu engång till veterinären och hon trodde att den antingen hade haft outvecklade lungor eller svalt fostervatten och att i vilket fall som helst hade jag inget kunnat göra för att rädda den.
Så det blev 5 valpar i den här kullen också.



Det är var den fläckiga valpen. Den mest avvikande i utseende pga det vita i pälsen.

Inga kommentarer: