2012-12-14

Äntligen hade 12 dagar gått och det var dags att ta bort stygnen från Tildes sår. Det gick hur lätt som helst och redan följande dag åkte vi till skogs.
Kl 9 släppte jag Tilde och Bigge vid golfbanan och lyckades få dem lockade med mej in i skogen  säkert pga att inte ett spår av harar fanns att skåda!
Ganska fort hade båda försvunnit in i skogen och snart hörde jag drevskall. Drevet snurrade på på ett område som bara hade ca 500m i omkrets och då snötäcket nu är 30 cm tjockt  kände jag inte speciellt för att plumsa på med mina snöskor i onödan så jag väntade  med kameran på ett bra ´pass` att drevet skulle komma till mej :)


Men drevet kom inte ens i närheten av mej. Det fanns ingen anna råd än att plumsa in i skogen och ta fast hundarna. Haren hade nog fått skjuts att dömma av spåren jag hittade





Kl 14 fick jag fast båda två och då var jag ganska trött i benen. Så var det bara att fort ta sej hem, få lite mat i sej, duscha och hoppa på tåget till stan för att hinna på julfest!

Och vad lärde jag mej av det här? Att inte släppa 2 hundar samtidigt om man har en tidtabell att hålla!

Inga kommentarer: