2012-11-10

Det blev ett fantastiskt fint drev ! Bara 15 minuter tog det för Ines att få igång haren som hon sedan drev i 1 timme utan ett tappa en ända gång. 2 gånger såg jag haren och båda gångerna kunde jag ha filmat men det var bara första gången jag lyckades få det synligt för andra gången hade jag haren motsols i kikaren .

Men det jag fick filmat blev riktigt bra fast haren kom så nära mej att jag borde ha zoomat ut lite men det vågade jag inte för att inte skrämma den.


Här har hon drivit i 10 minuter och är 1 minut efter haren. Andra gången jag såg haren var hon 2,5 minuter efter.
Men sedan kom tapptet och då hon försökt reda ut det i en kvart kom hon och kollade var jag höll hus.
Det var då jag såg att hon haltade på sitt vänstra bakben igen så jag kopplade henne och förde hem henne.

Nu tänkte jag att om jag tar Tilde med tillbaka och sätter henne på tapptet så är det bara för Tilde att haka på där Ines slutade. Men, tji heller, så enkelt är det inte. Tvärtom tror jag att lukten av Ines råddade bort Tilde fullständigt så det visade sej att jag hade tänkt totalt fel.
Då vi kom hem några timmar senare steg Ines inte alls på sitt ben längre. Jag gav en värktablett åt henne och bokade tid till veterinären som konstaterade att korsbandet i knät troligen har brustit och att benet måste opereras.
Och ingenting är lätt nuförtiden! Det visade sej att det finns en massa metoder att operera korsbandsskador på. Jag har funderat hit och dit och nu bestämt mej för att på måndag opereras hon av vår ´by-veterinär`  som opererar med ´Skutnabb- metoden`.

Inga kommentarer: