2012-09-07

Den 20 augusti är ju dagen vi väntar på varenda år och i år tog jag Bigge med mej till skogen kl 4 på morgonen. Bigge hade ett riktigt fint drev på 2 timmar och det ända problemet var att  ackun i min telefon räckte bara 2,5 timmar så det blev verkligen jobbigt för mej att få fast honom då jkag inte kunde följa med var han fanns på Tracker Hunter. Till slut kom han till mej och vi åkte hem och jag vidare på jobb för det var ju en vanlig arbetsdag.
Sedan beställde jag 2 ackur till på nätet för att i fortsättnigen ha ström för åtminstone 7,5 timmar.

Men först idag har jag kunnat gå till skogs följande gång för vi har varit på Island på semester.


Ines har fått jaga på Hailuoto med Göran i 3 dagar och hon tar nu igen sej här hemma efter långa pass i skogarna där så det var Tilde jag hade med mej.
Tilde hade bra sök i 2 timmar och med jämna mellanrum kom hon och tittade på mej. Nånting som ingen annan av våra hundar gjort är att börja ´ropa`på mej då de kommer och visar sej men det gjorde Tilde idag 2 gånger. Det var alldeles tydligt rop inte skall och jag svarade ju så klart och efter ett ögonblick hade jag henne inom synhåll. Det duggregnade hela morgonen så Tilde hade inte det lättaste uppdraget då hon skulle få igång haren och kanske det var därför hon väckte lite hela tiden ;)
När hon sedan fick upp haren var det inget tvivel om vad som hände och hon hade ett fint drev på 15 minuter. Då hon tappade hade vi redan varit ute över 3 timmar och man märkte att det inte var så roligt längre så vi kom hem. Men Tilde har ett fint skall. Hörs bra och är kanske lite grovt för en tik.
Kl 17 skulle vi vara hos veterinären för 1-års vaccinaton och då passade vi på att få medicin för svampinfektionen hon har i tassarna och öronen. Inget allvarligt sa veterinären men att svamp alltid beror på överkänslighet och det är ju inte så roligt. Det är möjligt att det är vetet i godisarna som vi fått ärva efter Tildes farmor Satu som dog får ett tag sedan som är orsaken så nu äts det igen inget vete här.

Inga kommentarer: