2016-08-31

De 3 första dagarna blev lite jobbiga för mej på grund av att Bella vaktade valparna så intensivt. Jag kunde röra mej i rummet om jag inte ens tittade mot valplådan men så fort jag gjorde det mer än 5 sekunder berättade Bella för mej att jag skulle hålla mej borta.
Så jag passade på då Bella var ute för att göra sina bestyr. Jag städade och vägde valparna och då allesamman gick bra upp i vikt kunde jag igen en gång konstatera att naturen klarar det här bra utan mina hjälpsamma händer.
Den fjärde dagen hade sedan hormonerna jämnat ut sej och jag fick sköta valparna under Bellas vaksamma blick.



Nu är valparna 17 dagar gamla och alla väger mellan 1200g- 1400g och det är tyst och stilla i valplådan. Ögonen har öppnats, de står på sina ben och man börjar se små tecken på kontakttagande med varandra. Bella har gärna kommit med på länk redan i över en vecka och vi går ganska långa länkar tillsammans med de andra hundarna.

Här är ansiktsbilder på valparna då de är 2 veckor gamla. Som sagt är de ännu mycket lika varandra.






Alldeles som de 2 tikarna.







Inga kommentarer: