2013-11-02

Idag tog jag Ines med till skogen. Det hade regnat under natten och vi var sent ute så jag hoppades att hon inte skulle få upp nån hare!
Jag oroade mej både för det opererade korsbandet och för juvret som inte gått helt tillbaka ännu.
Men vi behövde komma till skogs! Både Ines och jag.
Vi promenerade 1 km in i skogen för att värma upp musklerna och sedan släppte jag henne.
Hon betedde sej som om hon varit i skogen senast igår men det är faktiskt ett helt år sedan senast.
Lugnt och målmedvetet nystade hon upp nattspåret och efter exakt 1/2 timme var haren igång. Ingen löshet överhuvudtaget!
Under söket kollade jag på facebook att också lilla Vilda var i skogen den här morgonen :)
Ines hade ett fint 20 minuters drev innan det blev tappt och då skyndade jag på för att få henne kopplad. Benet är otränat, för att inte tala om Ines kondition, och det är alldeles säkert begränsat hur mycket knät tål.
Men det såg bra ut! Hon använde alla fyra ben när vi gick tillbaka till bilen.
Här kan också ni njuta tillsammans med mej av att lyssna till en stump av drevet



Och så har Tilde fått ett eget nummer i specialstamboken för beagle = 1816
Också egenskapsbedömningen i drevprovet finns nu att bekanta sej med i Beagleföreningens register

Inga kommentarer: