2013-09-04

Natten till dag 63 var lugn. Jag har mätt tempen på Ines morgon och kväll i 6 dagar och den har hållits mellan 37,2 - 37,8.
Förra gången mätte jag inte tempen alls och det ångrade jag då jag förstod att genom att mäta tempen kan jag följa med i vilket skede av förlossningen det är.
Igår, dag 62,  mätte jag för första gången också på dagen och tempen var då 36,4 för att till kvällen igen stiga till 37,3.
kl 5.30 idag ville Ines ut och bajsade nästan genast. Vi vandrade omkring på gården en stund och hon ville till hundgården där det visade sej vara mycket lockande att ta sej in under huset. Då hon inte ville äta morgonmaten var det säkra tecken på att nu börjar det trots att hon varken bäddat eller flåsat. Nu var tempen 36,1 så det kan tolkas som klart besked: Nu har det satt igång!

Bilden här under tog jag igår kväll då hon hoppat upp på tearssbordet med sin stora mage..


När klockan blivit 9 har vi varit ute flera gånger utan att egentligen ha nån annan orsak än att kolla upp bra boplatser. Först nu har hon tagit valplådan i bruk. Alldeles som om hon kom ihåg till vad den är bra för.
Nu har hon rumsterat om där några gånger och lägger sej sedan ner för att sova en stund.



Inga kommentarer: